Duik in Splatoon 2 met onze Splatoon-beginselen
Als je nog niet bekend bent met de wereld van Splatoon 2 voor de Nintendo Switch, hebben we wat nuttige tips voor je, samengesteld met de hulp van onze vrienden bij het Laboratorium voor Inktvisonderzoek.
Vooraleer je aan het kliederfestijn begint, is het verstandig om onze officiële Facebook-pagina van Splatoon of de Twitter-account van Nintendo te volgen! Hier vind je namelijk al de laatste nieuwtjes over deze game.
Splatoon 2 is een unieke shooter waarin je een Inkling bestuurt. Inklings zijn wezens die moeiteloos van gedaante kunnen wisselen tussen kind en inktvis. Het doel van het spel is om binnen de tijd zoveel mogelijk van het level te bedekken met de inktkleur van jouw team. Als de tijd om is, heeft het team dat het grootste gebied heeft ingekleurd, gewonnen!
Inkteressant, hè? In inktvisvorm kun je in de inkt van jouw team duiken en snel onder het oppervlak zwemmen zonder dat iemand je ziet. Als je in inkt duikt, vul je ook je inktvoorraad aan, dus zorg dat je regelmatig duikt om je inkt bij te vullen! Ook kun je als inktvis verder springen, door roosters gaan en tegen muren op zwemmen, zolang ze bedekt zijn met de inkt van jouw team.
Vermijd vijandelijke inktspetters of klieder er overheen! Als je terechtkomt in vijandelijke inkt, word je vertraagd en ben je een makkelijk doelwit voor je tegenstanders! Als je genoeg wordt geraakt door rivaliserende Inklings, spat je uit elkaar en verlies je kostbare tijd, waardoor de vijand meer tijd heeft om grond te veroveren. Je kunt rivaliserende Inklings uitschakelen met je wapens, dus aarzel niet om het ze zwart voor de ogen te maken en grondgebied te claimen!
Splatoon 2 beschikt over allerlei soorten wapens, dus probeer ze allemaal uit en kijk welke het beste bij jou past. De betrouwbare Superspetter is een mooi beginpunt voor nieuwe Inklings, omdat het een perfecte balans biedt tussen kracht, bereik en vuursnelheid. Er zijn ook andere wapens, zoals de Schelpschutter voor lange afstanden, de Klodderroller die snel veel grond kan claimen, of de nieuwe Dubbelknallers waarmee je een handige duikrol kunt uitvoeren. Bekijk deze update van het Laboratorium voor Inktvisonderzoek voor meer informatie over de wapens van Splatoon 2.
Elk wapen is uitgerust met een subwapen en een speciaal wapen, waardoor er meer dan genoeg opties zijn voor verschillende strategieën! Ja, je raadt het al: het Laboratorium voor Inktvisonderzoek heeft ook verslag uitgebracht over subwapens en speciale wapens.
Als je de beginselen wilt leren, je spettervaardigheden wilt aanscherpen en gewend wilt raken aan verschillende soorten wapens, zou je met de verhaalstand kunnen beginnen! In dit offline singleplayer-avontuur neem je het op tegen de Octarianen, sluwe vijanden die ander gedrag vertonen dan je gewend bent van Inklings, dus blijf schelp! In deze post van het Laboratorium voor Inktvisonderzoek vind je meer informatie over de singleplayerstand.
Als je eenmaal een beetje hebt gespeeld, kun je je winst uitgeven in de winkels! Deze zijn een waar paradijs voor stijlvolle Inklings, waar allerlei uitrustingen en wapens worden verkocht!
Inklings blijven graag op de hoogte van de laatste trends, en dat doen ze door uitrusting te kopen! Deze gave kledingstukken beschikken over verschillende effecten, zoals het verminderen van je inktverbruik, of iets meer snelheid als je door inkt zwemt. Verschillende kledingstukken bevatten verschillende effecten, dus maak verschillende combinaties om een unieke look te creëren. Geld maakt niet gelukkig, maar je kunt er wel een gave pet van kopen, en dat is bijna hetzelfde. Kom meer te weten over de nieuwste Inkling-mode in dit verslag van het Laboratorium voor Inktvisonderzoek.
Rustig aan! Je zult niveau 10 moeten bereiken voor je aan de profgevechten van Splatoon 2 kunt beginnen. In deze online** wedstrijden verdienen spelers een rang op basis van hun winst en verlies. Er zijn vier verschillende soorten profgevechten: Spetterzone, Torentwist, Bazookarper, en de meest recente Schelpenstrijd. Elke soort heeft een ander doel! Bekijk het verslag over de eerste drie profgevechten, of lees het laatste nieuws over de Schelpenstrijd!