8 maart 2016 – Mario, Sonic en tal van andere populaire personages gaan voor goud in de tientallen spannende sportevenementen van Mario & Sonic op de Olympische Spelen Rio 2016, vanaf 8 april verkrijgbaar in Europa voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Net als de echte XXXI Olympiade is de game gesitueerd in Rio de Janeiro. Dit nieuwste deel in de serie bevat naast veertien olympische disciplines ook veertien speciale evenementen die een unieke draai geven aan de atletische actie.
Naast klassieke sporten als schermen en zwemmen biedt deze verzameling ook toegang tot heel nieuwe ervaringen. Zo verschijnt golf voor het eerst in 112 jaar op de Olympische Spelen, en dus kunnen spelers in de Nintendo 3DS-versie met hun stylus de bal in de hole proberen te slaan. Ook zijn er veertien Plus-evenementen die een nieuwe draai geven aan klassieke disciplines: laat je bijvoorbeeld vooruitduwen door de golven die een Thwomp veroorzaakt om de snelste tijd te halen bij de 100 m vrije slag, of gebruik power-ups om de finish zelfs nog sneller te bereiken.
Welke stand je ook speelt, je wordt in Rio verwelkomd door tal van bekende en nieuwe gezichten uit de werelden van Mario en Sonic. Naast favorieten als Yoshi en Amy doen ook twintig nieuwe personages mee – inclusief Rosalina en Rouge – voor een totaal van 40 speelbare deelnemers.
Beginnende atleten die dromen van een podiumplaats kunnen ook met hun Mii-personage spelen in de spelstand 'De weg naar Rio'. In deze solostand ontdek je na aankomst in Brazilië dat er sprake is van een pittige rivaliteit tussen twee sportscholen, die door Mario en Sonic worden geleid. Aan de speler de keuze bij welk team hij of zij zich wil aansluiten om een uniek verhaal te beleven. Afhankelijk van de gekozen kant wordt het Mii-personage van de speler aan het eind van het verhaal beloond met een Mario- of Sonic-kostuum.
Wanneer spelers zeker genoeg zijn over hun vaardigheden, kunnen ze vrienden en familieleden uitdagen in de multiplayerstand om te bepalen wie de echte kampioen is. Via Download Play kunnen twee tot vier spelers tegen elkaar spelen met slechts één exemplaar van de game.*** Het is ook mogelijk tegen spelers op afstand te strijden in de wereldwijde klassementen. Een andere nieuwe functie is de Pocketmarathon, deze telt de stappen die spelers zetten met hun Nintendo 3DS-systeem. Wanneer spelers genoeg stappen hebben gezet, ontvangen ze beloningen die de vaardigheden van hun Mii-personages versterken.
Meer informatie over het trainen van Mii-personages, de evenementen en veel meer is te vinden op de nieuwe website van Mario & Sonic op de Olympische Spelen 2016.
Mario & Sonic op de Olympische Spelen 2016 biedt zowel de officiële disciplines van de Olympische Spelen als speciale evenementen uit de werelden van Mario en Sonic. Laat zien wat je kunt met meer dan 40 speelbare personages en de mogelijkheid met je Mii-personage te spelen. Speel samen met twee tot vier spelers. Hiervoor heb je slechts één exemplaar van het spel nodig. Het wordt genieten op olympisch niveau wanneer dit sportspektakel op 8 april uitkomt voor de Nintendo 3DS-systemen!