The Legend of Zelda: Breath of the Wild aangekondigd op E3!
Op de E3*, een vakbeurs voor videogames in Los Angeles, is er meer informatie bekendgemaakt over de nieuwe The Legend of Zelda-game voor de Wii U en het volgende systeem van Nintendo, dat de codenaam NX heeft.
Zoals je kunt zien, is de titel van de game The Legend of Zelda: Breath of the Wild.
De game speelt zich af in een open wereld die zich uitstrekt zover het oog reikt. Hier ga je op avontuur.
De nieuwe Zelda-game, The Legend of Zelda: Breath of the Wild voor de Wii U, is dan eindelijk gepresenteerd op de E3. In deze nieuwe game worden tradities uit de Zelda-serie herzien. In tegenstelling tot eerdere games uit de serie kunnen spelers gaan en staan waar ze willen in een reusachtige, open wereld. Dit is nog nooit eerder vertoond in de geschiedenis van Zelda.
De nieuwste informatie over The Legend of Zelda: Breath of the Wild is aangekondigd in de live-uitzending van Nintendo Treehouse: Live.
In de open wereld in de game kunnen spelers torens en bergen beklimmen om locaties te ontdekken die er interessant uitzien. Je moet daarna uitzoeken hoe je die plekken kunt bereiken. Zelfs de bergen aan de horizon zijn er niet alleen voor de sier. Daar kun je echt naartoe reizen!
In deze video bespreekt Shigeru Miyamoto, de geestelijk vader van de The Legend of Zelda-serie, de overeenkomsten tussen de nieuwe game en de eerste Zelda-game ooit.
In deze game ga je op zoek naar de schuilplaatsen van monsters en naar schatkisten vol buit die je overal in de gamewereld aantreft. De wereld wordt beïnvloed door omgevingsfactoren zoals het weer en temperatuurschommelingen. Die omgevingsfactoren heb je soms ook nodig om puzzels op te lossen.
Het is erg leuk om Shrines te ontdekken en uit te zoeken hoe je ze kunt bereiken. Veel puzzels kun je ook op diverse manieren oplossen. Gebruik je instict om op verkenning te gaan en beleef het avontuur zoals je zelf wilt.
In deze game vind je allerlei wapens. Sommige daarvan kun je afpakken van vijanden. Je kunt je tegenstanders op verschillende manieren verslaan. Soms kun je met één briljante ingeving een hele groep vijanden moeiteloos in de pan hakken.