Een bericht aan alle gebruikers van Pokémon X en Pokémon Y
Er is een probleem opgetreden met de Pokémon X- en Pokémon Y-software die op 12 oktober 2013 voor de Nintendo 3DS is verschenen. Als gebruikers hun voortgang in bepaalde gebieden opslaan en vervolgens het opgeslagen bestand laden, reageert de besturing mogelijk niet meer.
Als gebruikers hun voortgang in bepaalde gebieden in Lumiose City (zie de onderstaande kaart) opslaan en vervolgens het spel afsluiten, zal dit er in enkele gevallen voor zorgen dat de besturing niet meer reageert als het opgeslagen bestand wordt geladen.
Zorg ervoor dat je je voortgang niet opslaat als je je in de op de kaart aangegeven blauwe gebieden bevindt. Je kunt je voortgang nog wel in alle andere gebieden in Lumiose City opslaan, inclusief in gebouwen, zoals de Pokémon Centers (Pokémon-centra).
We bieden onze excuses aan voor het ongemak. Houd onze website de komende dagen in de gaten voor het laatste nieuws over dit onderwerp.