Wie ik? Mooie kerels zijn jullie. Nou moet opeens de vrouw beginnen! (Lacht)
Tenslotte wil ik iedereen één… nee, twee vragen stellen. Ten eerste, wat maakt volgens jou ZombiU uniek en de moeite waard, en ten tweede, wat bevalt je het beste aan Wii U? Laten we de volgorde dit keer eens omdraaien, en beginnen met Gabrielle.
Als ik naar het voltooide product kijk, lijkt het of dit spel en de Wii U GamePad voor elkaar gemaakt zijn. Maar in het begin was het vast lastig, omdat er nooit eerder zo’n soort spel is geweest.
Soms krijg je in ZombiU het gevoel dat je de besturing met de Wii U GamePad onder de knie hebt. Je raakt zelfverzekerd en denkt “Dit is een eitje!” Vervolgens wordt de uitdaging weer opgevoerd, en voor je het weet zit je in een zeer benaderde situatie. Dat maakt het spel echt spannend en bijzonder. En het gebeurt vaak in het spel. Er komen bijvoorbeeld drie zombies aan. Ik schiet twee ervan netjes neer, en mik op het hoofd van de derde, klaar om ermee af te rekenen… en hoor dan een droge klik. Mijn kogels zijn op!
Het is dat zenuwslopende moment waarop alles verloren lijkt, maar je toch nog steeds het gevoel hebt dat je een kans maakt.
Wat Wii U betreft, als speler kijk ik echt uit naar de spellen uit populaire Nintendo-series. Ik kijk in het bijzonder uit naar Zelda, maar ook naar F-Zero! (Lacht)
Om te beginnen is ZombiU natuurlijk niet het eerste spel dat een gevoel van angst probeert op te wekken. Maar ik denk wel dat het spel op dat gebied grenzen verlegt. We zijn er trots op dat we deze nieuwe spelervaring als lanceringstitel voor Wii U kunnen uitbrengen. Het is zonder twijfel de Wii U GamePad die dit spel mogelijk maakte. Deze verbindt de werkelijke wereld met de spelwereld. Het is een survivalkit en het enige waar de speler op kan vertrouwen. Tijdens de E3 lieten sommige spelers de Wii U GamePad bijna vallen, wat aangeeft in hoeverre ze door de spelwereld waren opgeslokt. Ik heb veel vertrouwen in dit aspect van het spel.
Wat je tweede vraag betreft, volgens mij is de Wii U een systeem waarin alles samenkomt. Tegenwoordig vinden mensen het al heel gewoon om twee schermen te gebruiken, doordat ze tijdens het tv-kijken bijvoorbeeld gebruik maken van hun iPhone of iPad. Met de Wii U worden de innovatieve eerste stappen gezet in een nieuwe trend.
Dat is volgens mij het voordeel van een ‘geïntegreerde ervaring met twee schermen’, in plaats van twee aparte schermen.