Hebben jullie meteen besloten voor de titel ‘Super Mario Collection’ (de titel van Super Mario All-Stars in Japan)?
Nee, er waren nogal wat alternatieve voorstellen en we hadden moeite om de knoop door te hakken. Een van die alternatieven was Mario Extravaganza.
Het was natuurlijk maar tijdelijk, maar weet je, het omvatte Super Mario 1, 2, 3 en The Lost Levels.
We hebben ook de Battle-stand uit Super Mario 38 toegevoegd. Je kunt Mario Bros.9 spelen. 8Super Mario Bros. 3 is een actiespel dat in oktober 1988 in Japan werd uitgebracht voor het Famicom-systeem. In augustus 1991 werd het in Europa uitgegeven voor de NES. 9Mario Bros. is een actiespel dat in 1983 in Japan in de speelhallen verscheen en in september van hetzelfde jaar werd uitgebracht voor het Famicom-systeem. In 1986 verscheen het in Europa voor de NES.
Dat hebben we gedaan zodat spelers Mario Bros. in het menu konden kiezen en het zoveel konden spelen als ze wilden.
O ja! Ik heb dat veel gespeeld tijdens de ontwikkeling, als ik even een pauze moest nemen (lacht)!
Het was één spelcassette, volgepropt met de eerste tien jaar van de rijke geschiedenis van Nintendo.
We wilden dus dat spelers zich konden vermaken met een extravagante verzameling van Mario-spellen (lacht)! Maar we bleven maar tobben over de titel en konden de knoop niet doorhakken.
Dat kan ik me voorstellen. Het is moeilijk om dit soort producten een naam te geven. Weet je nog wie de titel ‘Super Mario Collection’ voorstelde?
Hm, ik weet het niet meer. Ik herinner me alleen dat ik zag hoe je het titelscherm maakte, terwijl je dacht: “O, dus het gaat Super Mario Collection heten.”
Vond je Mario Extravaganza leuker? Trouwens, wat was je eerste indruk toen je hoorde dat Super Mario All-Stars, dat 17 jaar geleden uitkwam, zou worden uitgebracht voor het Wii-systeem, ter gelegenheid van het 25-jarige jubileum van Super Mario?