Did you settle on the title Super Mario Collection (the title of Super Mario All-Stars in Japan) right away?
No, there were quite a few alternative proposals and we had trouble deciding. One alternative was Mario Extravaganza.
It was only temporary of course, but, you know, it included Super Mario 1, 2, 3 and The Lost Levels.
We also included a battle game in Super Mario 38. You can play Mario Bros.9 8 Super Mario Bros. 3: An action game released in Japan for the Famicom system in October 1988. It was released in Europe for the NES in August 1991. 9 Mario Bros.: An action game that in Japan appeared in arcades in 1983 and was released later the same year in September for the Famicom system. It was released in Europe for the NES in 1986.
We made it so players could choose Mario Bros. from the menu and play it as much as they wanted.
Oh, right! I played that a lot during development when I needed to take a break! (laughs)
It was a single game cartridge packed full of the first ten years of Nintendo’s rich history.
So we wanted players to enjoy an extravaganza of Mario games! (laughs) But we went around and around with regard to the title and couldn’t decide.
I would think so. It’s difficult to name products like this. Do you remember who suggested the title Super Mario Collection?
Hmm, I don’t remember. I just remember seeing you make the title screen and thinking, “Oh, so it’s going to be called Super Mario Collection.”
You liked Mario Extravaganza better? By the way, what was your first impression when you heard that Super Mario All-Stars, which came out 17 years ago, was going to be released for the Wii console in conjunction with the twenty-fifth anniversary of Super Mario?