Dit kwam nogal als een verrassing (lacht)! Het was behoorlijk lang geleden.
We hebben besloten om Super Mario All-Stars 1 opnieuw uit te geven voor het Wii-systeem. Deze compilatie werd eerder uitgebracht voor de Super Famicom (Super NES). Toen ik naging wie de leiding had over de eerdere uitgave, kwam ik jullie namen tegen, Sugiyama-san en Mori-san. Daarom heb ik jullie zo plotseling gevraagd om vandaag aan dit interview mee te doen. 1Super Mario All-Stars verscheen in juli 1993 in Japan voor het Super Famicom-systeem. In Europa verscheen de titel in december 1993 voor de SNES. Het bevat vier spellen: Super Mario Bros., Super Mario Bros. 2, Super Mario Bros. 3 en Super Mario Bros.: The Lost Levels.
Toen ik hoorde over het interview van vandaag, haastte ik me naar de kast, haalde mijn Super Famicom en Mario All-Stars tevoorschijn en friste mijn geheugen op (lacht)!
Jullie zijn allebei nog steeds actief in de frontlinies van ontwikkeling, maar wat had elk van jullie voor functie toen jullie Super Mario All-Stars voor de Super Famicom maakten?
Iemand anders had de regie in handen. Ik hielp hem een handje als assistent-regisseur en ontwerper.
Als ik het me goed herinner kwam Miyamoto-san ermee, een korte tijd nadat de ontwikkeling van Super Mario Kart2 voltooid was. Hij wilde een compilatie maken van alle spellen uit de Super Mario-serie. Volgens mij was het idee om ook Lost Levels3 erbij te doen, een spel dat niet zoveel mensen hadden gespeeld op het Disk System, om ook hen nog een kans te geven het te spelen. 2Super Mario Kart is een racespel dat in augustus 1992 in Japan werd uitgebracht voor het Super Famicom-systeem. In Europa werd het in januari 1993 uitgegeven voor de SNES. 3Super Mario Bros.: The Lost Levels is een actiespel dat in juni 1986 in Japan werd uitgebracht voor het Family Computer Disk System. In Europa werd het in december 1993 voor de eerste keer uitgegeven als onderdeel van Super Mario All-Stars voor de SNES.
Dus het begon met het idee om de vier Super Mario-titels voor de Famicom opnieuw te maken voor de Super Famicom, en die op een voordelige manier samen aan te bieden.
Ze zijn verdwenen. Toen ik van dit interview hoorde heb ik overal gezocht, maar ik bleef met lege handen achter. Sorry.
Alles wat ik kon vinden op de plek waar ik destijds aan de titel werkte, waren enkele krabbels op een stukje papier.