Niet echt. (lacht)
Inktvissen zijn natuurlijk uitstekend geschikt zijn als personages die inkt schieten. En Inoue zei, "Op de plattegrond hebben ze een pijlvorm, dus dat is geweldig" Daarom was ik aanvankelijk helemaal enthousiast. Ik zei "We zouden de cursor in de UI13 ook de vorm van een inktvis moeten geven!" 13. UI: User Interface. Dit verwijst naar de content die wordt getoond in vensters, menu's en andere elementen die gebruikers helpt bij het bedienen van software op een computer.
Maar inktvissen zijn niet meteen zo aantrekkelijk als konijnen. Het was best moeilijk om er een personage van te maken.
Of eigenlijk meer een "persoonachtige inktvis". Het idee was dat een inktvis in een persoon was veranderd.
Het was een mensachtige inktvis. Dit ontwerp was weinig aantrekkelijk, en maakte het lastig om een goed onderscheid aan te brengen tussen de inktwezenvorm en menselijke vorm.
Dus suggereerden sommige teamleden om andere zeewezens te gebruiken, zoals zeeslakken. Maar toch had ik het gevoel dat de inktvis het beste was, ook door wat ik al zei over de cursor. En op een dag mompelde Amano, "Als je kunt wisselen tussen een inktvis en een mens, dan moet de inktvis inktvisachtig zijn, en de mens mensachtig."
Ik dacht, "Wauw, Amano, dat is geweldig!" (lacht) "Maar natuurlijk! We kunnen gewoon een mensachtig mens gebruiken." We realiseerden ons dat we de ontwerpen net zo moesten organiseren als de functies van de twee vormen, dus het inktwezen werd een inktvis, en het mens een persoon.
Inderdaad. Daar hadden we onszelf van overtuigd. Maar door inktvis en mens duidelijk van elkaar te scheiden, konden we onze ideeën beter organiseren. Daarna begon de ontwikkeling echt op te schieten.
En eerder hadden we het over "verstoppen" in de inkt, maar toen besloten we het "zwemmen" te noemen.
Je noemde het niet langer een inktwezen omdat het beest kon duiken en zwemmen als een echte inktvis.