Jullie dragen allemaal dezelfde soort T-shirts.
Zo’n soort T-shirt zit ook in Splatoon. Daarom hebben we ze vandaag aangetrokken.
O ja, net zo’n T-shirt? Oké, tijdens de E32 van vorig jaar werd Splatoon aangekondigd. Hoe waren de reacties?2. E3: Electronic Entertainment Expo. Een beurs voor videogames die elk jaar in juni wordt gehouden in Los Angeles. Splatoon werd voor het eerst getoond tijdens de E3 van 2014.
We waren zelf al heel tevreden met de game, maar er werd nog positiever op gereageerd dan we hadden verwacht.
Volgens mij doordat je het spel heel snel in de vingers hebt. En misschien ook wel dankzij de video waarmee we de game onthulden. Amano heeft een filmopleiding gevolgd, dus maakte hij de aankondigingstrailer voor de E3.
Trailers worden zelden door een van de ontwikkelaars gemaakt. Meestal doet een extern bedrijf dat.
We besloten dit keer zelf de video te maken, omdat we heel helder voor ogen hadden wat we wilden tonen en hoe we dat wilden doen. Ik denk dat de video een goed idee geeft van wat het spel te bieden heeft, al voordat je het hebt gespeeld. Het belangrijkste was dat we ons nieuwe inktvispersonage wilden tonen.
Jullie hebben van alles geprobeerd met dit project, en uiteindelijk werden het inktvissen. Laten we daar dan maar eens mee beginnen.
Oké. We begonnen met dit project nadat ik klaar was met mijn werk voor de release van de Wii U.
Juist. Sakaguchi werkte toen aan Nintendo Land5, en Sato... 5. Nintendo Land: Een pretparkspel dat tegelijk met het Wii U-systeem in november 2012 in Europa werd uitgebracht.
Dus alle teamleden waren betrokken bij de release van de Wii U. Toen die achter de rug was, bracht ik iedereen bij elkaar om aan dit project te beginnen. Ik zei, "laten we een nieuw soort spel maken, zonder dat we ons zorgen maken of het wel past binnen bestaande gamegenres." Inoue werkte ook aan het Wii U-menu, dus vroeg ik hem ook mee te doen aan dit project.
Dus jullie kwamen allemaal samen om een nieuw soort spel te maken, iets anders dan Super Mario Bros. of The Legend of Zelda.