Ga knallen met kleuren! Verover terrein in de kleurrijke kliedergevechten van Splatoon, exclusief voor de Wii U. Strijd tegen spelers van over de hele wereld in spetterende 4-vs-4 online multiplayergevechten, waarin teamwork en tactiek net zo belangrijk zijn als goed kunnen mikken.
In dit spel ben je een Inkling, een uniek wezen dat razendsnel kan wisselen tussen mens- en inktvisvorm. Inklings kunnen in menselijke vorm rennen, springen en schieten, terwijl ze als inktvis snel en soepel door de inkt van hun team kunnen glijden. Als inktvis kun je ook tegen muren op zwemmen die de kleur van je team hebben, of je in de inkt verschuilen om nietsvermoedende spelers te verrassen. En er zijn vast nog veel meer slimme strategieën te verzinnen!
De 4-vs-4 Turf Wars staan garant voor spetterende online-gevechten. Het doel is simpel: verover zo veel mogelijk terrein door het de kleur van jouw team te geven! Spelers met verschillende speelstijlen en vaardigheden kunnen zich allemaal nuttig maken voor hun team, bijvoorbeeld door zo veel mogelijk grond in hun kleuren te spuiten, of door in de achterhoede gekleurd terrein te verdedigen. Nog meer intense actie is te vinden in de Ranked Battles: speciale gevechten met unieke regels en speelstijlen. In Splat Zones moet je bijvoorbeeld zo lang mogelijk de controle behouden over een klein gebied, in plaats van de hele kaart.
Welke spelstand je ook kiest, het is altijd belangrijk om tactisch en samen met je teamgenoten te werk te gaan. Met lukraak kliederen kom je immers geen spat verder. Daarbij komen de bijzondere mogelijkheden van de Wii U GamePad goed van pas: de intuïtieve bewegingsbesturing laat je nauwkeurig mikken, terwijl het touchscreen het verloop van de strijd overzichtelijk in beeld brengt. Als je ziet dat een teamgenoot in de problemen zit, kun je zijn of haar pictogram aanraken om er direct naartoe te vliegen!
Neem het op tegen het octopusleger in de spelstand voor één speler, of neem het op tegen een vriend in de lokale spelstand Battle Dojo voor één tegen één, waarin je zo veel mogelijk ballonnen aan flarden moet schieten. In beide spelstanden kun je je vaardigheden verbeteren die je nodig hebt in online gevechten. Oefening baart kunst!
Je kunt kiezen uit een schat aan gevarieerde inktwapens om jezelf uit te rusten met een hoofdwapen, subwapen en speciaal wapen. De Splat Roller is bijvoorbeeld geschikt om mee over vijanden te walsen en grote stukken vloer te kleuren, terwijl de Splattershot een goeie allrounder is. Het draait trouwens niet alleen om wat je in handen hebt, want je kunt ook kleding, hoeden en schoenen kopen om de eigenschappen van je personage te veranderen, zodat hij of zij perfect aansluit op je persoonlijke speelstijl.
Met een gratis software-update die nu beschikbaar is, kun je besloten gevechten tussen jou en je vrienden opzetten. Zo kun je zien wie van je vrienden de ultieme Inkling is! Je kunt ook samen met je vrienden gaan kliederen in Ranked Battles, in niveau stijgen, van nieuwe muziek genieten, en nog veel meer! Ontdek alle nieuwigheden die Splatoon v2.0.0 te bieden heeft!