En "Nou ja, best leuk" was niet de reactie waar we voor gingen. Het was niet verkeerd, maar ook niet wat we wilden.
Dat was ongeveer drie maanden nadat het project echt was begonnen. Het spel was natuurlijk nog nergens bekend, dus wilden we het eerst promoten bij de mensen in het bedrijf die ons spel naar onze klanten zouden brengen.
Wanneer we een nieuwe titel hebben in een populaire serie als Super Mario Bros. of The Legend of Zelda, werken alle mensen in het bedrijf daar graag aan mee. Maar omdat dit een compleet nieuw spel was, moest je het echt aan de man brengen, wat nogal ongebruikelijk is.
Inderdaad. Omdat het spel nog zo onbekend was, wilden we iedereen er al vroeg over vertellen.
Maar Nogami, toen jij aan Animal Crossing werkte, had je ook niets om je op te baseren hè?12. Animal Crossing: Een serie communicatiespellen. Het eerste spel in de serie verscheen in september 2004 in Europa voor de Nintendo GameCube, daarna verschenen delen voor de Nintendo DS, Wii en Nintendo 3DS. Hisashi Nogami, de producer van Splatoon, werkte als director van de serie vanaf de eerste Animal Crossing tot Animal Crossing: Let’s Go to the City (Wii).
Nou je het zegt, dat is waar. (lacht)Animal Crossing was niet het soort spel dat je kon "uitspelen". Dus was dat voor mensen aanvankelijk ook wel een moeilijk spel om te begrijpen. Wat dat betreft, is Splatoon eigenlijk veel gemakkelijker te begrijpen.
De reacties waren een beetje verdeeld. Sommige mensen zeiden, "Dit is echt leuk." En andere schudden hun hoofd en zeiden, "Het is misschien wel leuk, maar…"
Sommige mensen zeiden, "Ik snap het niet," of "Ik vind het personage niet zo aantrekkelijk."