Graag gedaan.
Om te beginnen wil ik graag weten aan welke onderdelen van de Pokédex 3D jullie hebben gewerkt. Ishihara, laten we met jou beginnen.
Dat klopt. Dit keer was ik op allerlei gebieden en op heel verschillende manieren bij de ontwikkeling betrokken. Soms gaf ik mijn mening over de kleinste details, andere keren liet ik de beslissingen over aan het personeel.
Je hebt een zeer ruime manier om leiding te geven aan je projecten, en je verzoeken werden door Creatures4 ingewilligd om de software te maken. Zouden jullie jezelf willen voorstellen? Laten we beginnen met Ogasawara. 4 Creatures Inc.: Naast de spellen in de Pokémon Ranger-serie voor de Nintendo DS en het spel PokéPark Wii: Pikachu's Adventure voor de Wii, maakte dit bedrijf de Pokémon Trading Card Game en vele andere spellen. Het hoofdkantoor bevindt zich in Tokio.
Ik ben Ogasawara, één van de programmeurs. Naast het nemen van algemene beslissingen, schreef ik programma’s voor het renderen van de beelden.
Ik ben Takeuchi, één van de ontwerpers. Samen met Ogasawara had ik voornamelijk de leiding over het renderen van de 3D-onderdelen van de Pokémon. Ik deed ook specifieke verzoeken aan een ander team dat werkte aan de gegevens voor de modellen en bewegingen. De gegevens die ik van hen ontving bewerkte ik om ze op het Nintendo 3DS-systeem te laten werken.
Ik ben Orimoto. Onder leiding van Ogasawara schreef ik programma’s. Dit keer had het grootste deel van mijn werk te maken met de AR (Augmented Reality)5 die het mogelijk maakt om foto’s van Pokémon te maken in de werkelijke wereld. Ik werkte ook aan andere dingen, zoals de UI (user interface) en beeldeffecten. 5 AR (Augmented Reality): Technologie om virtuele informatie aan werkelijke omgevingen toe te voegen.
Je bent al een tijdje met AR bezig. In de tijd van het Nintendo DSi-systeem liet je me op een pc iets zien waar je mee experimenteerde.
Ishihara, zoals eerder gezegd begon de ontwikkeling met jouw idee over hoe de software moest worden. Wat voor beeld stond je in het begin voor ogen?
Vorig jaar verschenen de spellen Pokémon Black Version en Pokémon White Version 6, en dit jaar is het Nintendo 3DS-systeem uitgekomen, dus leek het me een goed idee om iets te maken met enerzijds alle nieuwe Pokémon uit Pokémon Black Version en Pokémon White Version en anderzijds alle nieuwe functies van de Nintendo 3DS. Om te bepalen wat voor product we wilden maken, probeerden we van alles. Zo kwamen we uiteindelijk tot de Pokédex 3D. 6 Pokémon Black Version en Pokémon White Version: de nieuwste spellen in de serie, ze verschenen in maart 2011 voor het Nintendo DS-systeem.
Je begon met het idee dat je de nieuwe Pokémon uit Pokémon Black Version en Pokémon White Version wilde laten zien op het Nintendo 3DS-systeem.