First of all, I would like to ask what you worked on during development of Pokédex 3D. Ishihara-san, let’s start with you please.
That’s right. This time, I was involved in very different ways depending on the areas - from offering opinions on what I wanted to do with incredibly detailed parts, to broadly leaving some areas to the decisions of the staff members.
You do have great range in the way you oversee your projects, and it was Creatures4 who took your requests and made the software. Would you please introduce yourselves? Let’s start with Ogasawara-san. 4Creatures Inc.: In addition to developing games in the Pokémon Ranger series (Nintendo DS) and the game PokéPark Wii: Pikachu's Adventure (Wii), this company produces the Pokémon Trading Card Game and many other games. Headquarters: Tokyo.
I’m Ogasawara, one of the programmers. In addition to deciding overall policy, I wrote rendering-related programs.
I’m Takeuchi, one of the designers. Together with Ogasawara-san, I was mainly in charge of rendering the Pokémon’s 3D parts. I also made requests about the specifications I wanted to another team that was working on the modelling and motion data. Once I got the data from them, I would work on adjusting it so it would run on the Nintendo 3DS system.
I’m Orimoto. I worked creating programs under Ogasawara-san. The main part of my work this time was the program related to AR (Augmented Reality)5 that makes it possible to take pictures of Pokémon in the real world. I also worked on details such as the UI (user interface) and visual effects. 5AR (Augmented Reality): Technology for inserting virtual information into images of reality.
You’ve been looking into AR for quite some time. In the days of the Nintendo DSi system, you showed me something that you were experimenting with on a personal computer.
Ishihara-san, earlier we mentioned that development began when you had an idea of what kind of software you wanted to make. What kind of an image did you have in your head at first?
Last year, the Pokémon Black Version and Pokémon White Version 6 games came out, and this year the Nintendo 3DS system went on sale, so I thought we wanted something that you would be able to enjoy using all the new Pokémon that appeared in Pokémon Black Version and Pokémon White Version along with all the new features of Nintendo 3DS. To figure out what kind of product to make, we tried all kinds of things, and in the end we settled on the form of Pokédex 3D. 6 Pokémon Black Version and Pokémon White Version: The most recent games in the series, released for the Nintendo DS system in Europe in March 2011.
Your original inspiration was showing the new Pokémon that appeared in Pokémon Black Version and Pokémon White Version on the Nintendo 3DS system.