Nou moeten we zo ondertussen ons nieuwe product toch wel eens introduceren...
Er zijn heel wat interessante verhalen te vertellen, en ik wil ze ook allemaal wel horen, maar ik denk dat het tijd is om over de NES-versie te praten. Wada-san, nu we hebben gehoord hoe de originele Punch-Out!! is gemaakt, kun jij misschien vertellen hoe de versies voor de NES en Super Nintendo werden gemaakt?
We maakten de NES-versie van Punch-Out!! kort nadat ik bij Nintendo was begonnen. Tot op dat moment had de afdeling "Research and Development 3" nog geen eigen ontwerper, dus was ik de eerste die deze rol ging vervullen. In die tijd werden de tekeningen nog voornamelijk door Takeda-san gemaakt.
De NES had maar een zeer beperkte capaciteit, dus moesten we de afbeeldingen in delen splitsen en roteren, of ze slechts deels in beeld laten verschijnen. Maar hoe je ook naar de getekende beelden keek, de verhoudingen leken niet te kloppen.
Maar toen we ze werkelijk lieten bewegen, begon het er beter uit te zien. Ik dacht, "dus zo worden videogames gemaakt". Ik was onder de indruk en wilde er ook mee aan de slag.
Je was enthousiast en wilde ook meedoen, maar dat stonden ze je dus niet toe? (lacht)
Ik wil deze kans graag aangrijpen om iets te vertellen. In Punch-Out!! krijg je als speler veel hints over de beste momenten om je stoten te plaatsen. In de NES-versie zit ook een grote bokser die Bald Bull heet, en als hij op je afstormt, flitst rechts van hem een camera. Als je precies op dat moment tegen zijn lichaam stoot, maak je een voltreffer.
Nou, weet je, voordat een wedstrijd begint, zie je de hoofden van de boksers groot afgebeeld.
Die mocht ik uiteindelijk tekenen. En Mario werd de scheidsrechter voor de NES-versie, die heb ik ook getekend, zonder toestemming te vragen.
We hadden toen nog geen toestemmingsregels voor het gebruik van Mario-afbeeldingen, ik wist hier gewoon niets van. (lacht)
14 Second Family Computer Golf Tournament: Een golftoernooi dat werd gespeeld met Golf (US Course), een golfspel dat in juni 1987 werd uitgebracht voor het Famicom Disc System.
Het golfspel Golf (US Course) dat in dat toernooi werd gebruikt, had ik geprogrammeerd.