Maar wat moet je precies doen om een vriend te bezoeken met de DS? Er zijn spelers die het spel niet bezitten voor de DS.
Je hoeft het spel niet te hebben. Je hebt slechts een DS-systeem nodig. Door de DS Download Play-functie te gebruiken kun je je spelergegevens downloaden, de slaapstand van de DS activeren en hem meenemen naar het huis van een vriend. Je kunt dan in het dorp van die vriend spelen.
We hebben het de DS-koffer genoemd. Als een speler, die thuis geen internetverbinding heeft, een prachtige kamer heeft ontworpen en het dorp heeft versierd, zal hij op een gegeven moment zijn werk aan iemand anders willen laten zien, zelfs als hij het soort speler is dat het aanvankelijk geen enkel probleem vindt om alleen te spelen. We willen dat spelers dan gebruik gaan maken van de DS-koffer, zodat ze hun vrienden bij hen op bezoek kunnen laten komen.
En voor de andere speler kan een bezoek aan het dorp van je vriend betekenen dat je mogelijk enkele moeilijk te vinden voorwerpen bemachtigt.
We zouden graag zien dat spelers het spel spelen met het idee dat er zeker een dag zal komen waarop ze verbinding kunnen maken met andere spelers, ook als dat momenteel nog niet kan.
Is het ook niet zo dat spelers die de DS-versie van Animal Crossing bezitten in staat zullen zijn om enkele gegevens over te brengen naar de Wii-versie?
Natuurlijk, er zijn veel spelers die de DS-versie lang hebben gespeeld en die echt een band voelen met het dorp dat ze hebben opgebouwd. Maar als je echt nadenkt over het belangrijkste deel van het dorp in de DS-versie, dan was dat het personage met wie ze speelden. Daarom hebben we het voor de spelers mogelijk gemaakt om te verhuizen van de DS-versie naar de Wii en hun naam, gezicht en catalogus mee te nemen.
En als je je catalogus hebt, kun je alle meubels en andere voorwerpen die je hebt verzameld in de DS-versie bestellen bij Tom Nook. Maar waarom hebben jullie ervoor gekozen om de spelers niet hun geld en bezittingen mee te laten nemen?
Zelfs als het personage van de speler naar de Wii-versie verhuist, blijft deze ook nog steeds in de DS-versie. Er zijn nog steeds mensen die de DS-versie spelen en als het geld en de meubels simpelweg uit het spel werden gehaald...
Dan zou het veranderen in een spookdorp (lacht)! Dat zou echt vervelend zijn voor die spelers.
Je kunt ook geen vissen en insecten overbrengen naar de Wii-versie. De reden hiervoor is dat we willen dat spelers het gevoel hebben dat ze compleet nieuwe uitdagingen te wachten staan. Het aantal vissen en insecten is enorm toegenomen en er zijn opmerkelijke en interessante nieuwe aanwinsten.