En nu naar Tanaka-san. We zijn eindelijk bij de Virtual Console aanbeland. Hoe ben jij er aan gaan werken?
Om eerlijk te zijn, heb ik geen idee! (lacht) Op een dag zei mijn baas gewoon dat ik het ging doen.
Aan de Virtual Console werken was zeker niet zo simpel als een universele emulator maken voor de binary file data en ze van de band laten rollen? Wat doe je precies?
Ze zijn in feite hetzelfde als voorheen, maar als er iets niet klopt, zetten we het recht. Het Game Boy-systeem maakte gebruik van de specifieke eigenschappen van het lcd-scherm. Het liet personages en andere zaken bijvoorbeeld knipperen om ze transparant te doen lijken, maar als je dat op het Nintendo 3DS-systeem doet, werkt dat gewoon niet, dus we passen dat soort dingen aan.
Als het oorspronkelijke programmeerwerk niet uitmondt in iets wat er uitziet als het origineel, bemoei jij je ermee en herstel je alle details, toch? Hoeveel titels zullen er beschikbaar zijn op de Virtual Console?
Er zijn toch wat dingen die je vanuit een soort speelsheid hebt toegevoegd aan de Virtual Console?
Ja. Ik ben in 1980 geboren, dus ik hoorde bij de generatie waarvan iedereen dolgraag een Game Boy-systeem wilde hebben. Maar ik kon mijn ouders niet zover krijgen om er een voor me te kopen. (lacht)
Absoluut. Dus bij het opzetten van de Virtual Console voor het Nintendo 3DS-systeem verlangde ik naar bepaalde eigenschappen. Ik wilde de sfeer van de spellen zo nauwkeurig mogelijk namaken. Het lcd-scherm van het Game Boy-systeem was eerst een beetje groen.