De Nintendo 3DS-draaiknop Pro voegt een tweede draaiknop en twee extra schouderknoppen toe aan je besturingsopties. Zo kun je op nieuwe manieren je omgevingen verkennen en je acties besturen.
Let op: er zijn twee versies van de Nintendo 3DS-draaiknop Pro: de oorspronkelijke Nintendo 3DS-draaiknop Pro voor de Nintendo 3DS en de Nintendo 3DS-draaiknop Pro XL, die speciaal is ontworpen voor de Nintendo 3DS XL.