SEGA Superstars Tennis
Dus jij dacht dat Sonic snel was? Wacht maar tot je een tennisbal langs hem probeert te slaan. De meest herkenbare SEGA-personages betreden de baan in SEGA Superstars Tennis, een geweldig leuke variant op tennis, boordevol wedstrijden en minigames.
Je kunt de bal slaan, lobjes maken en serveren met de Wii-afstandsbediening voor een meeslepende en uitdagende tenniservaring. Je kunt spelen als een van je 16 favoriete SEGA-personages op 10 unieke banen, geïnspireerd door SEGA-klassiekers: variërend van Sonics weelderige Green Hill Zone tot de ruimtewereld van Space Channel 5 en de geruite Super Monkey Ball-wereld.
Al met al zijn er drie besturingsmethodes waarmee je kunt spelen. Naast de Wii Sports-achtige speelstijl (waarbij je alleen de bal hoeft te slaan en niet je personage hoeft te bewegen), kun je ook de Nunchuk aansluiten en de richtingsstick gebruiken om je personage over de baan te verplaatsen. Bij deze besturingsmethode zwaai je met de Wii-afstandsbediening om de bal te slaan. Bij beide besturingsmethodes kun je A of B ingedrukt houden, terwijl je met de afstandsbediening zwaait, om lobs of dropshots te maken.
De derde besturingsmethode zet alle fysieke activiteit buitenspel. Je houdt de Wii-afstandsbediening horizontaal vast, net als een NES-Controller, en gebruikt de richtingsknop om te bewegen en de 1- en 2-knop om te slaan. Om speciale slagen te maken, druk je op de 1- en 2-knop in combinatie met elkaar.
Naast personages uit het Sonic-universum, krijg je ook de kans om te spelen als personages als NiGHTS, AiAi uit Super Monkey Ball, Ulala uit Space Channel 5, Amigo uit Samba De Amigo en Beat uit Jet Grind Radio.
Behalve toernooien en oefenpartijen, zit SEGA Superstars Tennis vol met doldwaze minigames en vrij te spelen speciale evenementen waaraan maximaal vier personen mee kunnen doen. Je zult zelfs speciale gastscheidsrechters tegenkomen en ook andere SEGA-coryfeeën maken hun opwachting in bijrolletjes.