Metroid Prime 3 Corruption
Als je dacht dat je wist hoe het voelde om de premiejager achter het vizier te zijn, heb je je vergist. Richt je wapens op het kwaad met Nintendo's revolutionaire controller.
Base Sector Zero van de Galactic Federation wordt aangevallen door de Space Pirates. Samus moet de generator opstarten om de verdedigingssystemen te herstellen. Aan het einde van haar weg wacht echter een afschuwelijk persoon op haar...
De oorlog die Dark Samus en de Space Pirates zijn begonnen, woedt op vele planeten die zij elk proberen te besmetten met Phazon-zaden. Spelers gebruiken de Wii-afstandsbediening en de Nunchuk om buitenaardse landschappen te verkennen, te jagen op wapens en informatie, en om de zaden te vernietigen. De planeten van 'Corruption' redden is echter niet genoeg. Uiteindelijk moeten spelers de aartsvijand van Samus, Dark Samus, vernietigen.
Naast het gebruik van de Wii-afstandsbediening en de Nunchuk om verbazende prestaties te leveren zoals richten en schieten terwijl je in de lucht zweeft of keihard rent, krijgen spelers ook een uitgebreid wapenarsenaal tot hun beschikking. In echte Metroid-stijl worden deze sterker in de loop van het spel. En dat niet alleen, de controller wordt ook gebruikt voor een aantal.