De Spiderwick-kronieken
Begeef je in een andere wereld en strijd om een kwade kracht te stoppen voor die de macht over kan nemen. Dit is in een notendop het verhaal van De Spiderwick-kronieken voor Wii, een spel dat gebaseerd is op de gelijknamige populaire boeken en films. In De Spiderwick-kronieken kruip je in de huid van de tweelingbroers Jared en Simon Grace en hun zus Mallory. Met hen verken je het bijzondere landgoed rondom Villa Spiderwick en probeer je het onderzoek van hun oudoom Arthur te beschermen.
Voordat je het weet word je een fascineerde fantasiewereld in gezogen, vol vreemde en wonderbaarlijke wezens en met hele zwermen goblins en gevaarlijke vijanden om de strijd mee aan te gaan. Niets is zoals het op het eerste gezicht lijkt.
Door je gekozen personage te besturen met de richtingsstick van de Nunchuk, verken je alle donkere hoeken van de Spiderwick-wereld. Ondertussen verzamel je allerlei voorwerpen, waarmee je puzzels kunt oplossen en uiteindelijk toegang krijgt tot nieuwe gedeeltes van de geheimzinnige Villa Spiderwick. Als de vriendelijke en kleine kobold Thimbeltack kun je zelfs achter de muren van het Spiderwick-landhuis komen en zo plaatsen bezoeken die voor mensen onbereikbaar zijn. Waar je zoektocht je ook heen leidt, je moet altijd voorbereid zijn op een ontmoeting met griezelige goblins die je avontuur willen beëindigen. Je raakt ze weer kwijt door eenvoudig weg met de Wii-afstandsbediening te zwaaien. Je kunt echter ook op de A-knop drukken om aan te vallen met een keur aan wapens met een groter bereik, van honkbalknuppels tot met azijn gevulde waterpistolen!
Om je wat te helpen met de gevechten, kun je je snelheid, kracht en gezondheid vergroten door elfjes op te sporen die verschillende plaatsen in het landgoed huizen. Je kunt ook nieuwe aanvallen vrijspelen door goblintanden te verzamelen van de vijanden die je al uit de weg geruimd hebt. Later in het spel zul je een minigame voor meerdere spelers vrijspelen. Daarin speel je tegen een vriend spelen en probeer je om zoveel mogelijk elfjes te vangen, terwijl je een vervelend leger van goblins ontwijkt! Betreed de betoverende wereld van De Spiderwick-kronieken en ontdek een onvoorstelbaar avontuur!