Neem plaats in de cockpit
Het Lylat System is in gevaar! Ga op pad met Fox, Falco, Peppy en Slippy om het heelal te beschermen in Star Fox Zero, een epische 3D-shooter exclusief voor de Wii U. Verken met team Star Fox exotische planeten en bind de strijd aan met de handlangers van de boosaardige Andross in luchtgevechten op leven en dood.
Star Fox Zero maakt gebruik van zowel de Wii U GamePad als de tv. Op die manier kun je jezelf onderdompelen in de actie en de game vanuit unieke invalshoeken beleven.
Op de tv kun je zien hoe de actie zich om je heen ontvouwt. Het touchscreen van de GamePad doet dienst als cockpit. Op het touchscreen zie je een vizier, zodat je met de bewegingsbesturing je vijanden nauwkeurig onder vuur kunt nemen. Als ervaren piloot kun je gedurfde manoeuvres uitvoeren zoals loopings en barrel rolls om je vijanden uit de lucht te knallen.
Je kunt dit intergalactische avontuur ook met een vriend beleven via Co-op Play!* In deze multiplayerstand bestuurt de ene speler het ruimteschip op de tv via een Wii U-controller Pro of een Wii-afstandsbediening met een Nunchuk. De andere speler richt en schiet met behulp van de Wii U GamePad.
Tijdens je avontuur bestuur je verschillende voertuigen zoals de gloednieuwe Gyrowing, die op een drone lijkt, en de klassieke Landmaster-tank. Daarmee kun je de troepen van Andross overal tegenhouden! Sommige voertuigen kunnen zelfs een andere vorm aannemen. De legendarische Arwings van Fox en zijn teamgenoten kunnen nu veranderen in tweebenige aanvalsvoertuigen, die Walkers worden genoemd.
Ga de strijd aan in de lucht om Andross tegen te houden in Star Fox Zero, exclusief voor de Wii U!