Baan je al vechtend een weg door de hemelse wereld Avalice waar katten groen zijn, motoren tegen muren omhoog rijden en monstermeisjes triomferen in het gevecht! Freedom Planet is een cartoonesk platformavontuur vol gevechten, waarin een kleine draakachtige en haar vrienden het moeten opnemen tegen buitenaardse indringers.
Speel als Lilac, sla vijanden met je haar en gebruik de Dragon Boost om met de snelheid van een komeet door de lucht te vliegen.
Kruip in de huid van Carol, maak korte metten met vijanden door ze onophoudelijk te trappen en te slaan en gebruik een motor om tegen muren en plafonds op te rijden.
Met Milla kun je blokken naar vijanden gooien, of hun aanvallen terugkaatsen met een bovennatuurlijk schild.
Help Lilac en haar vrienden om hun wereld te behoeden voor een allesvernietigende oorlog in de meeslepende Adventure-stand met cutscenes vol dialogen. Wie niet van praten houdt en meteen actie wil beleven, kan elk level spelen in de spelstand Classic. Ben jij uit het juiste hout gesneden om Avalice te beschermen tegen Lord Brevon en zijn robotleger?