Een meesterwerk in gamedesign, uitgebracht aan het begin van het SNES-tijdperk. ActRaisers populariteit komt voort uit de revolutionaire mix van actie en simulatie. De speler neemt de rol aan van The Master, een onttroonde godheid wiens idyllische wereld in handen is gevallen van The Evil One. Zonder zijn goddelijke krachten moet The Master een einde zien te maken aan het bewind van The Evil One en zijn koninkrijk opnieuw opbouwen.