In 1994, de dageraad van de 32-bit systemen, veegde één spel de vloer aan met alle andere. Het bood 3D pre-rendered graphics, cartooneske animatie en sfeervolle muziek – op de 16-bit Super Nintendo!
Donkey Kong Country blies de oude aap nieuw leven in en liet gamers kennis maken met Diddy Kong, Cranky Kong, en de Kremlings die de rol van slechteriken vervulden.
DK en Diddy zijn op een zoektocht naar hun gestolen lading bananen. Baan je een weg door meer dan 30 uitdagende levels, neem plaats op de rug van je dierenvriendjes en houd je goed vast tijdens de dollemansritten in mijnwagens. Gaan met die banaan!