Een reis naar het verleden!
Verken een uitgestrekte en ongerepte wildernis, en doe nieuwe ontdekkingen in Pokémon Legends: Arceus voor de Nintendo Switch. Observeer, vang en onderzoek wilde Pokémon in deze actie-RPG, die zich afspeelt in een ver verleden, toen het nog ongebruikelijk was dat mensen en Pokémon naast elkaar leefden.
Je avontuur vindt plaats in de majestueuze, natuurlijke omgeving van de Hisui-regio, waar je de taak krijgt om Pokémon te onderzoeken en zo de allereerste Pokédex van de regio te voltooien.
Er wordt gezegd dat de raadselachtige Pokémon Arceus de sleutel is tot het begrijpen van het vreemde fenomeen dat bepaalde Pokémon in deze regio treft. Welke rol speelt deze Mythische Pokémon op jouw reis?
Het Galaxy Expedition Team bestaat uit mensen die van heinde en verre naar Hisui zijn getrokken om dit mysterieuze gebied te onderzoeken. Als het nieuwste lid van het Survey Corps van het Galaxy Team is het je taak om naar alle uithoeken van Hisui te reizen, waar je de meest uiteenlopende soorten Pokémon zult vinden.
Wanneer de plicht roept, moet je het veilige Jubilife Village, de thuisbasis van het Galaxy Team, verlaten en de wildernis van Hisui betreden om verschillende biomen te onderzoeken.
Wilde Pokémon leven in alle vrijheid in Hisui. Je vindt ze van de groene bossen tot de besneeuwde bergen, van de diepe moerassen tot de hoge boomtoppen, en natuurlijk in het hoge gras.
Ze zullen het waarschijnlijk opmerken wanneer er onderzoekers door hun leefgebieden dwalen. Sommige Pokémon begroeten je misschien graag, terwijl andere snel zullen schrikken of je zelfs aanvallen! Probeer Pokémon van een veilige afstand te observeren om een beter beeld te krijgen van hun gedrag en om de beste aanpak te bepalen.
Sluip stilletjes naar je doelwit toe, kruip door het hoge gras om onopgemerkt te blijven, richt en gooi je Poké Ball wanneer de kans zich voordoet. Als de Pokémon er niet direct uit springt, heb je hem gevangen!
Maar je werk beperkt zich niet tot het vangen van Pokémon. Breid de informatie in je Pokédex uit door een verscheidenheid aan onderzoekstaken te voltooien, waarmee je je rang verhoogt en meer van Hisui kunt verkennen.
Als je een Pokémon tegen het lijf loopt die zich kranig weert, kun je een Poké Ball met een van je eigen Pokémon gooien om het gevecht aan te gaan.
In gevechten hangt het aantal acties dat je kunt uitvoeren en hun volgorde af van verschillende factoren, zoals de statistieken van je Pokémon. Om er het meeste uit te halen kun je afwisselen tussen twee unieke stijlen voor het uitvoeren van Pokémon-aanvallen: Agile Style en Strong Style.
Gebruik deze verschillende stijlen strategisch om de bovenhand te krijgen in de strijd. Zulke tactieken zullen uitermate handig zijn als je het opneemt tegen de bewakers die de meest heilige Pokémon van de regio beschermen.