Journey into Pokémon’s past!
Explore a vast untamed wilderness where new discoveries await in Pokémon Legends: Arceus for Nintendo Switch. Survey, catch and research wild Pokémon in this sprawling action RPG set in a long-gone era when it was rare for people and Pokémon to live in close harmony.
Your adventure takes place in the expansive natural majesty of the Hisui region, where you’re tasked with researching Pokémon to help build the region’s first-ever Pokédex.
It’s said that enigmatic Arceus holds the key to solving the strange phenomenon afflicting certain Pokémon in this region. Just how could this Mythical Pokémon be connected to your journey?
The Galaxy Expedition Team is made up of people from all walks of life who’ve travelled to Hisui to study this mysterious region. As the newest recruit to the Galaxy Team’s Survey Corps, your job is to travel far and wide, meeting species of Pokémon from every corner of the Hisui region.
When duty calls, depart from Jubilife Village, the Galaxy Team’s main base of operations, and venture out into one of Hisui’s biomes to begin your survey.
From lush forests to snow-capped mountains, hiding in tall grass, deep swamps and high-up in the trees, wild Pokémon live freely throughout Hisui.
They’re likely to notice researchers wandering through their habitats – some may happily greet you while others might be easily startled or attack you on sight! Try observing Pokémon from a safe distance to get a better understanding of their behaviours and determine the best approach.
Sneak up on your target slowly, crouch in tall grass to stay undetected and, when the opportunity strikes, aim carefully and throw your Poké Ball towards it. If the Pokémon doesn’t pop right back out, then nice work – you’ve caught it!
There’s more to this job than just catching Pokémon though. Flesh out each Pokédex entry by completing a variety of research tasks that’ll increase your rank, allowing you to explore more of the Hisui region.
If you encounter a Pokémon that’s putting up a fight, throw a Poké Ball containing one of your Pokémon into the fray to start a battle.
While engaged in combat, the number of actions and in what order you can take them depends on different factors, such as your Pokémon’s stats. To even the odds, switch between two unique styles of unleashing Pokémon attacks – Agile Style and Strong Style.
Use these different styles strategically to gain the upper hand in battle. Such tactics will prove especially useful if you want to prove your worth against the wardens that protect the region’s most sacred Pokémon.