Ontdek de Sinnoh-regio in een stralend nieuw licht!
Beleef een nostalgisch avontuur als herboren in Pokémon Brilliant Diamond op de Nintendo Switch! Ga op een reis vol mysteries in Sinnoh en vang Pokémon, vecht tegen de sterkste Pokémon Trainers en onthul de waarheid achter de snode plannen van Team Galactic.
De prachtige landschappen in Sinnoh, waar Mount Coronet in het midden boven alles uittorent, zijn majestueus en minstens net zo mysterieus.
Je reis begint wanneer een beroemde professor, die onderzoek doet naar de evolutie van Pokémon, je vraagt om naar de verste uithoeken van het land te trekken om een encyclopedisch overzicht van Pokémon te voltooien in de Pokédex.
Als Pokémon Trainer ontmoet je op je reis allerlei mensen en Pokémon, waaronder andere Trainers die met je willen vechten! Pas wel op, want de schimmige organisatie Team Galactic ligt overal op de loer om je het leven zuur te maken. Wat zou dit goed geklede gespuis van plan zijn?
Stel je vaardigheden als Trainer op de proef door Gym Leaders in Sinnoh uit te dagen voor een gevecht. Elke zege brengt je een stapje dichter bij de kans om mee te mogen doen aan de Pokémon League. Heb jij het in je om de nieuwe kampioen van Sinnoh te worden?
Heb je een favoriete Pokémon waar je simpelweg niet zonder kunt? Kies er een om met je mee te laten lopen en samen mooie momenten mee te beleven in Sinnoh.
Dialga bezit de kracht om de tijd te besturen. Hij komt voor in Sinnoh-mythen als een oude godheid.
Dit is geen normaal ondergronds gebied. Dit is de Grand Underground! Dit onderaardse doolhof strekt zich uit onder heel Sinnoh en herbergt vele geheimen en talloze Pokémon.
Gebruik de Explorer Kit die je op je avontuur ontvangt om de Grand Underground te betreden en geheimen te ontrafelen. Ga op zoek naar schatten en Pokémon-fossielen en creëer een Secret Base – een eigen plek die je helemaal naar smaak kunt inrichten!
Op je ondergrondse zoektocht kom je unieke plekken tegen die Pokémon Hideaways worden genoemd. Deze locaties, van watergrotten tot vulkanische landschappen, herbergen een verscheidenheid aan Pokémon, waaronder enkele die alleen hier te vinden zijn.