Herbouw de wereld van een smid
In het verre land Ellian komen legendarische ambachtslieden al eeuwen bijeen om hun vak te perfectioneren. Nu is het jouw beurt om je bij hen aan te sluiten.
Stap in de schoenen van een smid die probeert een meester te worden, in While the Iron's Hot, een listig avontuur vol mysterie, humor en charme. Smeed, smelt en combineer metalen voorwerpen om je smeedvaardigheden te verbeteren en prachtige nieuwe voorwerpen te ontdekken. Verken een eiland vol grondstoffen, schatten, puzzels en mede-kunstenaars met hun eigen motieven en ontwerpen. Herbouw de ruïnes van Ellian's lang verlaten smederijdorp om de oude glorie te herstellen en je eigen vaardigheden te vergroten, om uiteindelijk een echte meestersmid te worden.
Beheers elke stap van het smeedproces. Smelt erts en metaal om tot staven en maak er bruikbare onderdelen van. Slijp elk stuk tot in de perfectie en gebruik dan je creativiteit, kennis en verfijnde observatie om gelegeerde kunstwerken samen te stellen.
In een land van ambachtslieden kun je voor bijna elke uitdaging je eigen sleutel smeden. Repareer machines om paden te openen. Overwin raadselachtige omgevingspuzzels. Versla de meest geharde persoonlijkheden van het eiland met je sluwe smeedkunsten.
Het land Ellian is een heldere, zelfs een beetje magische wereld die wordt bevolkt door charismatische en eigenzinnige personages. Verken tunnels met puzzels en grondstoffen, en ga op een vreedzame reis om de schakels van een wereld waar bouwkunst alles met elkaar verbindt opnieuw te smeden.
Ellian is een land van creativiteit gehuld in mysterie. Smeed de uitrusting die je nodig hebt om nieuwe gebieden te verkennen. Ontdek dorpen vol bedreven alchemisten of vaardige scheepstimmerlieden, maar pas op: niet iedereen vertrouwt erop dat je het beste met Ellian voorhebt.
Smeed een nieuw thuis in Stal, ooit een toevluchtsoord voor smeden, nu een ruïne na een mysterieuze ramp. Laat het dorp opnieuw herleven om je eigen vaardigheden te verbeteren en aan de ambachtslieden van Ellian te bewijzen dat je het waard bent om een meester-smid te worden.