Na op onverklaarbare wijze van de galactische kaart te zijn verdwenen, dook het fort van Valfaris plotseling op in de orbit van een stervende zon. Wat ooit een autonoom paradijs was, is nu de bron van een steeds groter wordend kwaad.
Therion, de onverschrokken en trotse zoon van Valfaris, keerde terug naar huis om daar de waarheid over zijn gedoemde lot te onthullen en het mysterieuze kwaad in het hart te treffen.
Valfaris speelt zich af in een afgelegen hoek van de ruimte en is een 2D-actie-platformer met heavy metal-elementen van het team achter Unity Awards-finalist Slain: Back From Hell. Vernietigende gevechten. Dodelijke vijanden. Verbluffende pixel-art. Vette soundtrack.