Als Furball per ongeluk een slaapdrankje drinkt, moet zijn baasje, de tovenaar Lux, menselijke angst eruit halen om een ontwakingsdrankje te maken. Nadat de kwaadaardige tovenaar neerstort in het Golden Sands-resort en alle mensen ontvoert, is het aan de trouwe honden Kenny, Lenny en Max om hun menselijke vrienden te redden en Lux te laten zien dat liefde en zorg het altijd winnen van angst. Superfidos is een platformspel waarin je de uitgestrekte wereld van Fluffington verkent. Je speelt als een magische hondenheld, doorkruist verschillende levels in meerdere onderling verbonden gebieden en verzamelt power-ups, magie en meer om je te helpen tijdens je reis. In tegenstelling tot een rechttoe rechtaan platformspel waarin je van het ene level naar het andere gaat, bevordert Superfidos vrije verkenning, zit het vol geheimen en biedt het verschillende manieren om de vele puzzels en uitdagingen in het spel te benaderen en op te lossen. Trek je beste cape aan en help deze helden Lux te laten zien dat ze niet voor niets Superfidos heten.