Nadat Ray een slag op zijn hoofd heeft gekregen van een mysterieus voorwerp, wordt hij wakker in het ziekenhuis en ontdekt hij dat er een nieuw ledemaat uit zijn hersenen groeit. Tot overmaat van ramp (of misschien ook niet) kan hij nu gedachten lezen. Dat is maar goed ook, want hij wordt beschuldigd van de moord op zijn vriendin! Duistere figuren omringen hem, en daarbovenop wordt hij nog eens achternagezeten door "The Man". Geen pretje!
Ray kan ook telepathie gebruiken om te zien wat anderen beweegt. Dit handige trucje kan Ray regelmatig uit de brand helpen terwijl hij de hordes gekke inwoners van deze vreemde stad probeert te ontlopen.
Stick It To The Man maakt een dikke knipoog naar platformgames van weleer en bevat een enorme dosis knotsgekke humor, die de papieren wereld op haar grondvesten doet schudden. Is Ray klaar voor een leven op de vlucht? Kan hij zich loswringen uit dit web? Waarom wil The Man hem verpletteren? Er is maar één manier om daar achter te komen: speel deze game!