Speel de riddercampagne en strijd tegen hagedissenmannen, of geniet van het baanbrekende PvP-gevechtssysteem met snelle realtime strategie of tactische turn-based gameplay. Je kunt beide spelstanden in de multiplayerstand spelen, terwijl de singleplayerstand volledig is gericht op strategische gameplay in realtime.
Het doel van elk gevecht is om de burcht van de tegenstander te vernietigen. Om de burcht van een vijand te bereiken, moeten spelers een voorwerp lanceren dat uitgroeit tot een nieuw gebouw en een muur optrekt die de nieuwe toren verbindt met het gebouw dat het voorwerp heeft gelanceerd. Elk gebouw beschikt over unieke vaardigheden. Zo kun je specifieke gebouwen bouwen, of bepaalde eenheden oproepen.
Je kunt de basis van de tegenstander snel aanvallen, een defensieve strategie aannemen door je eigen hoofdkwartier te verstevigen, of een evenwicht behouden tussen aanval en verdediging. Je strategie wordt beïnvloed door de zijde die je kiest in het conflict.