RAD is een 3D-actie rogue-like die zich afspeelt in een post-post-apocalyptische wereld, waar de mensheid niet één maar twee maal moest afrekenen met Armageddon.
Jij speelt de rol van de tienerhoofdrolspeler en moet de Fallow betreden, een steeds veranderende radioactieve woestenij boordevol onbekende en afschuwelijke wezens. Hier kun je de oplossing vinden om de wereld te redden en het barre landschap om te vormen tot een weelderige bron van nieuw leven.
Maar de toekomst van de mensheid kost je persoonlijk heel veel, hoe dieper je onbekende landen in trekt, hoe meer je jezelf blootstelt aan de vreselijke gifstoffen die je fragiele menselijke vorm zullen verwoesten.
Het lot van de wereld hangt af van jou, je vertrouwde slaghout en de vaardigheden die je krijgt terwijl de wereld rondom je je lichaam aantast waardoor je verandert in iets dat veel minder menselijk maar wel veel krachtiger is.
Maar vergeet dat allemaal maar... pak je slaghout en help de wereld te redden... of wat er nog van over is dan!