Tumblecube Island is het toneel voor Pokémon Quest, een heftige actie-RPG gemaakt door GAME FREAK inc., de ontwikkelaar van veel van je favoriete Pokémon-titels.
Het landschap en de inwoners van Tumblecube Island hebben een kubusvormig uiterlijk, waardoor dit een Pokémon-avontuur is als nooit tevoren. De kubusversies van deze Pokémon, die oorspronkelijk uit de Kanto-regio komen, zijn te schattig voor woorden!
In dit avontuur voor de Nintendo Switch dat je gratis* kunt beginnen, ga je op expeditie met een team van drie Pokémon om Tumblecube Island en zijn geheime schatten te ontdekken. De Pokémon bewegen uit zichzelf, waardoor je zelf de aanvallen moet coördineren als wilde Pokémon tevoorschijn komen.
Door je Pokémon te voorzien van Power Stones die je tijdens je reis vindt, kun je hun vaardigheden aanpassen. Verschillende Power Stones hebben verschillende effecten, zoals meer energie, kracht, snelheid en meer! Als je Pokémon een hoger level krijgen, kunnen ze meer Power Stones bij zich dragen.
Met zoveel Pokémon en schatten om te ontdekken in Pokémon Quest, kunnen Pokémon-fans hun geluk niet op!