Het is gemakkelijk te spelen, het is snel en het is leuk.
Speel in vrije stijl of tegen de timer met een of twee enterpistolen en voltooi meer dan 10 enorme levels door obstakels en dodelijke vallen te ontwijken.
Je kijkt om je heen en ziet een gigantische poster die de algemene beweging uitlegt. Zo leer je dat je in staat bent om te sprinten terwijl je in de lucht bent. Je realiseert je ook dat je een grappling gun in je hand hebt en ziet zwevende kristallen boven je hoofd. Je richt op de kristallen en gebruikt je grappling gun om ze vast te haken.
Eenmaal verslaafd begin je te zwaaien en zwaai je naar het volgende kristal. Je haakt vast aan het volgende kristal en hebt het hoofdbewegingsmechanisme al onder de knie.
Na een paar haken realiseer je je dat je je zwaairichting en snelheid kunt veranderen door in de gewenste richting te rennen. Dit is het tweede belangrijke dat je moet leren over de beweging en geeft je veel bewegingsvrijheid.