Grappling Dash
Play in free style or against the timer with one or two grappling guns and finish more than 10 enormous levels by dodging obstacles and deadly traps.
You look around and see a giant poster that explains the general movement. This way you learn that you are able to dash while being in the air. You also realize that you have a grappling gun in your hand and see floating crystals above your head. You aim at the crystals and use your grappling gun to hook onto them.
Once hooked you start swinging and swing towards the next crystal. You hook on to the next crystal and have already mastered the main movement mechanism.
After a couple of hooks, you realize that you can change your swinging direction and speed by dashing into the wanted direction. This is the second important thing to learn about the movement and gives you a lot of freedom in your movement.