Gratis demo verkrijgbaar!*
De geliefde puzzelplatformserie komt naar de Nintendo Switch! In BOXBOY! + BOXGIRL! moet je alleen of met een vriend out of the box denken om Qbby en zijn maatjes te helpen lastige puzzels op te lossen in 270 breinbrekende levels!
Qbby en co. lijken wellicht simpele vierkanten, maar je moet ze zeker niet uitvlakken. Ze kunnen namelijk uit het niets boxen tevoorschijn toveren. Die vaardigheid komt erg goed van pas, want de levels zitten vol obstakels. Gebruik een box om een schakelaar te activeren, een val af te dekken of zelfs je eigen schild te maken.
Van platformen en portalen tot lasers en gewichtsloosheid. De 270 levels zitten barstensvol verrassingen. Gelukkig hoeft Qbby de klus niet alleen te klaren. Qucy (die met het strikje) schiet namelijk te hulp! Gaandeweg leren ze bijvoorbeeld hoe ze boxen naar voren kunnen schuiven of zelfs hoe ze boxen de grond in kunnen stampen! Als je hun avontuur weet uit te spelen, speel je meer levels vrij voor hun langere, rechthoekige vriend Qudy.
Voor de eerste keer ooit kunnen twee spelers samen puzzels oplossen in de lokale coöpstand! Help Box Dad en Box Mom, die als twee druppels water op Qbby en Qucy lijken, om Box Baby met de anderen te herenigen. Laat je niet kisten door de vele obstakels. Twee knappe koppen weten het vast wel voor elkaar te boksen!
Zit je vast? In de winkel kun je je verzamelde medailles uitgeven aan hulpmiddelen als je wel wat hulp kunt gebruiken. Daarnaast is er in de winkel nog veel meer moois te koop: comics, muziek en zelfs een spelstand genaamd Balloon Challenge!
Bollebozen die kronen verzamelen en levels op efficiënte wijze uitspelen, worden beloond met zogenaamde Target Medals. Die kun je inwisselen voor allerlei bijzondere kostuums. Als je puzzels oplost en gevaarlijke vallen ontwijkt, wil je dat natuurlijk wel in stijl doen!