Zet de Nintendo DSi op zijn kop! Speel als de Imperial Armada en probeer Earth Defence Force te vernietigen in deze speelhalshooter... op zijn kop! Jij bestuurt de obscure vijanden uit speelhalshooters van vervlogen tijden met behulp van drie soorten schepen, waaronder reuze eindbazen! Trek een lijn om je schepen in te zetten. Klik de verdedigers aan om te schieten. Laat je eindbaas meerdere wapens afvuren, waaronder een enorme energiestoot die alles binnen zijn bereik vernietigt! Neem het daarna op tegen een vriend! Twee spelers kunnen tegen elkaar strijden op slechts één Nintendo DSi-systeem! Zal Earth Defence Force opnieuw winnen? Of zal de Imperial Armada eindelijk de zoete smaak van de overwinning proeven?! Zet alles op zijn kop met A Topsy Turvy Life: The Turvys Strike Back!