Little Battlers eXperience
Verzamel, bouw en strijd met je eigen miniatuurrobots in Little Battlers eXperience, een futuristische RPG met realtimegevechten voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Ontdek miljoenen manieren om je eigen ultieme gevechtsrobot te ontwikkelen. Hoe bouw jij de jouwe?
In een wereld waarin speelgoed niet alleen voor kinderen is bedoeld, kruip je in de huid van Van Yamano, een tiener die een unieke LBX toevertrouwd heeft gekregen. Deze minuscule, aanpasbare robot is in staat de wereld te behoeden voor een ramp!
Creëer je eigen LBX uit meer dan 4000 unieke onderdelen, en geef de robot zijn eigen vaardigheden en ontwerp om de uitstraling en prestaties te verbeteren. Verzamel meer dan 130 verschillende pantsersets of combineer onderdelen om de ultieme gevechtsrobot te bouwen!
Vorm een team met Vans vrienden en gebruik je LBX om de kwaadaardige organisatie New Dawn Raiders te verslaan. Of probeer je vrienden te verslaan in lokale multiplayergevechten voor maximaal zes spelers.
Kies uit een verscheidenheid aan gevechtsregels en neem het op tegen andere LBX-modellen in twintig verschillende Battlescape-arena's, die allemaal hun eigen, unieke omgeving en kenmerken hebben.
Wil je een aantal zeldzame en exclusieve LBX-modellen in je bezit krijgen? Ga dan snel naar de pagina Extra's vrijspelen voor meer informatie!
In het jaar 2042 bracht speelgoedmaker Tiny Orbit aanpasbare miniatuurrobots met de naam LBX op de markt. Deze op afstand bestuurde machines werden een daverend succes, maar de mogelijkheid om ze tegen andere LBX te laten vechten werd door velen als te gevaarlijk beschouwd.
Om te voorkomen dat LBX uit de schappen werden gehaald, ontwikkelde Tiny Orbit de Battle Box, een draagbaar diorama van gewapend karton, waarmee kinderen hun LBX veilig kunnen laten strijden in speciale arena's of Battlescapes.
Vele jaren later zijn LBX nog steeds een rage onder jongeren, en zoals veel studenten van zijn leeftijd, is de middelbare scholier Van Yamano erdoor geobsedeerd. Van hoopt op een dag zijn eigen LBX te bezitten, maar daar komt verandering in als een mysterieuze vrouw hem een geheim prototype van de LBX cadeau doet, de AX-00. Van en zijn vrienden leren al snel dat de AX-00 geen gewone LBX is: in zijn Skele-Frame draagt de LBX de sleutel tot een onbeperkte energiebron die de wereld kan redden… of vernietigen!
Ze moeten wel voorzichtig zijn! Een duistere organisatie die de New Dawn Raiders wordt genoemd, heeft het voorzien op Vans geliefde bezit, en zal alles op alles zetten om de LBX voor hun eigen kwaadaardige plannen te gebruiken. De inzet wordt opeens een stuk hoger – niet alleen voor Van en zijn vrienden, maar voor de hele wereld!
Deze jongen is geobsedeerd door LBX. Nadat hij zijn moeder tevergeefs probeerde over te halen om hem zijn eigen robot te laten bouwen, krijgt hij bij toeval een geheim prototype van de LBX in handen.