Beleef klassieke Jurassic Park-momenten, zoals de scène waarin velociraptors de keuken afstruinen op zoek naar hun prooi, en de vlucht van de pterodactylus, maar dan met een unieke LEGO-sfeer. Het plezier wordt nog groter in het verhaal van de vierde film, Jurassic World, met als resultaat een totaalpakket dat barst van de prehistorische pret!
Onverschrokken avonturiers zullen spannende achtervolgingen op hoge snelheid, uitdagende puzzels en halsbrekende platformactie beleven. Om niet te eindigen als tussendoortje voor een prehistorisch reptiel kun je gebruikmaken van de unieke kwaliteiten van de favoriete personages uit de verschillende films, onder wie de charismatische chaostheoreticus Dr Ian Malcolm en de pientere paleontoloog Dr Alan Grant. En als je er niet uitkomt als homo sapiens, kun je een spoor van vernieling achterlaten door in de huid te kruipen van twintig dinosauriërs, waaronder de triceratops en de tyrannosaurus rex.
Genetische kennis is de grootste kracht die de wereld ooit heeft gekend, en ook jij kunt er nu gebruik van maken door je eigen dinosaurussen aan te passen. Verzamel LEGO-barnsteen en experimenteer met DNA om zelf dino's samen te stellen met unieke eigenschappen, net als de wetenschappers in Jurassic World. Als je speciale Free Play-missies uitspeelt, kun je met deze genetisch gemodificeerde dinosaurussen zelfs de eilanden Isla Nublar en Isla Sorna bevolken.