Houd je van pixels? En van platformspellen? Is er een speciaal plekje in je hart voor het 8-bit- en 16-bit-tijdperk? Wil je meer fun in je spellen? Ja?! Dan ben je bij Mutant Mudds op de goede plek. Dit is een "12-bit"-actieplatformspel vol pixelplezier!
Onze held Max mag dan een 2D-sprite zijn, maar hij kan de derde dimensie in door te wisselen tussen achter- en voorgrond met behulp van zijn trouwe jetpack.
Gewapend met een geducht waterkanon bevecht Max zijn gezworen vijanden: de Mutant Mudds. Max moet zich een weg door het bevuilde landschap knallen en zweven, op zoek naar de mysterieuze Water Sprites. Het wordt gefluisterd dat het verzamelen van alle Water Sprites, de vieze Mutand Mudds voor altijd weg zal spoelen!