Roep de Emblems op en grijp je lot!
De Fell Dragon ontwaakt! Stap in de laarzen van de Divine Dragon en bundel je krachten met die van legendarische helden om het continent Elyos te redden in Fire Emblem Engage voor de Nintendo Switch.
Elke 1000 jaar verlenen legendarische helden genaamd Emblems geweldige krachten aan degene die de 12 Emblem Rings bezit. Nu het ritueel nadert, ontwaakt Alear – de Divine Dragon van de voorspellingen – om de ringen te verzamelen en voor vrede in het land te zorgen.
Commandeer het leger van de Divine Dragon tijdens vele strategische turn-based-gevechten op het continent Elyos. Plan je aanvallen zorgvuldig, en leid je helden, met elk hun eigen wapens en acties, naar de overwinning.
Verzamel Emblem Rings en gebruik ze om de legendarische helden op te roepen die Emblems worden genoemd. Elk van deze legendarische helden gebruikt unieke wapens en vaardigheden, en je kunt ze fuseren voor nog krachtigere aanvallen.
Wijs Emblem Rings toe aan je helden zodat ze tijdens gevechten het tij kunnen keren met de kracht van de Emblems! Je helden kunnen ook hun banden met Emblems versterken, waardoor gaandeweg nieuwe mogelijkheden beschikbaar komen.
Stem de ervaring af op je eigen niveau met diverse moeilijkheidsniveaus en spelstanden. Speel op Normal, Hard of Maddening, of kies Auto-Battle voor een meer ontspannen ervaring.
In de Casual Mode komen verslagen bondgenoten na een gevecht weer tot leven, terwijl ze in de Classic Mode voorgoed verloren gaan. Wanneer je tjdens een gevecht een grote fout begaat, kun je de Draconic Time Crystal gebruiken om de tijd terug te spoelen en het nogmaals te proberen. Je kunt dit kristal echter niet onbeperkt gebruiken, dus wees altijd voorzichtig!
Tussen gevechten door zit je goed in de Somniel – een plaats waar je met je bondgenoten kunt kletsen en verschillende activiteiten kunt uitvoeren. Het is de perfecte plek om je troepen voor te bereiden op de volgende missie.