13 februari 2014 – Tijdens de eerste Nintendo Direct-uitzending van 2014 werden veel releasedata en speldetails voor nieuwe Wii U- en Nintendo 3DS-titels onthuld.
2014 belooft een jaar te worden waarin eigenaren van een Nintendo-systeem heel wat memorabele gameplay-ervaringen krijgen voorgeschoteld. In de uitzending van vandaag was er bijvoorbeeld aandacht voor Game Boy Advance-titels die vanaf april op de Wii U Virtual Console uitkomen. Ook waren er gastoptredens van Donkey Kong, professor Layton en Phoenix Wright.