Street View is niet alleen handig om ergens de weg naartoe te vinden, het is ook leuk om verafgelegen plekken te zien waar je niet direct heen kunt, of locaties die je kent.
Ja. Het eerste wat de meeste mensen vaak bekijken is hun eigen huis, vervolgens hun oude woonplek, het huis van een vriend of hun school of universiteit.
Hoe betrouwbaar het systeem ook is dat jullie ontwerpen, het blijft een hoop werk om zoveel zaken voortdurend te fotograferen.
Ze werkten mee omdat ze inzagen hoe belangrijk het was om dergelijke documenten te bewaren en voor iedereen inzichtelijk te maken.
Hetzelfde gold voor het Witte Huis15. Er zijn altijd rondleidingen geweest zodat mensen het met eigen ogen konden zien, maar het aantal mensen dat daadwerkelijk naar binnen kan is beperkt, dus het Witte Huis verwelkomde het idee om zijn deuren virtueel te openen via het internet.15. Het Witte Huis: de officiële ambtswoning en het kantoor van de president van de Verenigde Staten van Amerika in Washington D.C.
Google Street View is het perfecte hulpmiddel om virtuele rondleidingen mee te maken.
Om die reden hebben we musea over de hele wereld, zoals het Musée d'Orsay16, gevraagd samen te werken, zodat mensen via Street View een kijkje in die musea kunnen nemen17. Amit Sood18 uit India zei: “Ik ben geboren in een arm dorp, dus als kind had ik nooit durven dromen dat ik ooit naar een groot museum als dit zou kunnen gaan. Om die reden wil ik van nu af aan gebruikmaken van technologie om een omgeving te realiseren waarin iedereen, wie het ook is, een sterkere band met kunst kan voelen.” Dit project is voortgekomen uit dat verlangen.16. Musée d'Orsay: een kunstmuseum in Parijs dat gespecialiseerd is in 19e-eeuwse kunst.17. Via Street View een kijkje nemen in musea: dit is het Google Art Project, een dienst die een virtuele rondleiding biedt door meer dan 180 kunstmusea in 40 landen. Sinds december 2012 kunnen gebruikers zich vergapen aan ongeveer 35 duizend kunstwerken, waaronder schilderijen, sculpturen, straatkunst en foto’s.18. Amit Sood: productmanager bij Google. Hij is verantwoordelijk voor het Google Art Project.