In addition to Street View being useful for getting directions, it’s also fun to see distant places you can’t go to right away and places you know.
If we ourselves don’t think it’s interesting, then it’s difficult to get it to truly resonate with our collaborators and users and it doesn’t go anywhere.
No matter how solid a system you devise, to continually photograph so many things is hard work.
They cooperated because they sensed the value in keeping such a record and making it available for all to see.
The White House15 was the same. There have always been sightseeing tours so people can see it, but the number of people who can actually go is limited, so the White House welcomed the idea of opening itself up on the Internet.15. White House: The official residence and office of the President of the United States of America in Washington D.C.
Google Street View is the perfect tool for allowing many people to experience virtual tours.
For that reason, we’ve asked museums around the world like the Musée d'Orsay16 for cooperation in being able to view Street View inside the museum17. Amit Sood18, who’s from India, said, “I was born in a poor village, so as a child, I never imagined I could come to a great museum like this. For that reason, from now on I want to use technology to achieve an environment that allows everyone, no matter who they are, to feel closer to art,” and this project was born of that desire.16. Musée d'Orsay: An art museum in Paris that specialises in 19th-century art.17. Street View inside the museum: This is the Google Art Project, a service that provides a virtual tour of inside over 180 art museums in 40 countries worldwide. As of December 2012, users are able to enjoy approximately 35,000 works of art including paintings, sculptures, street art and photographs.18. Amit Sood: Product Manager at Google. He is responsible for the Google Art Project.
That’s right. Of course, there is something impressive about actually going, but a lot can be gained through Street View, too.