Daar ben ik het mee eens.
Ik denk dat een van de manieren waarop je goed kon zijn in The Legend of Zelda-spellen, was dat je makkelijk tussen voorwerpen kon wisselen.
Maar deze keer is dat onderdeel van het spel plotseling veranderd en is de flow van het spel ongelooflijk natuurlijk geworden.
Dat is waar. De acties om een voorwerpen met de Wii-afstandsbediening te kiezen en dat voorwerp te gebruiken gaan naadloos in elkaar over, dus de gameplay is vloeiend geworden.
Als een vijand op het punt staat Link te verslaan, drink je een drankje uit een fles om zijn harten aan te vullen.
In eerdere titels werd die scène uitgebeeld door een filmachtig moment waarin de gameplay werd onderbroken, maar deze keer past het er naadloos in. Dus als bijvoorbeeld een baas op het punt staat je uit te schakelen, kun je voor je leven rennen en een drankje naar binnen slaan om je gezondheid te herstellen.
Maar het lijkt me dat de Wii MotionPlus een nieuwe uitdaging biedt voor de meerderheid van de spelers. Ze moeten zich ongemakkelijk voelen door zulke drastische veranderingen in de besturing.
Ik zou willen dat mensen die niet zo goed zijn met knoppenbesturing meer vertrouwen krijgen in dit spel. Ik denk dat sommige mensen het idee hadden dat door de controller er tot nu toe een afstand was tussen hen en de speelwereld. Maar als je deze keer iets wilt doen, is het makkelijk om Links beweging met Wii MotionPlus te beïnvloeden, waardoor de speelwereld veel dichterbij komt. Ik zou ze willen aanraden om het te proberen.
Ik was betrokken bij de ontwikkeling van Wii Sports. Ik had niet de leiding over Tennis, maar dat spel maakte onderscheid tussen forehand en backhand.
Toen ik gewend was aan de besturing, speelde ik een ander tennisspel en dacht ik: “O, het racket is een knop.” (lacht)
Dat klopt. Om bepaalde dingen te controleren tijdens het maken van dit spel, speelde ik The Legend of Zelda: The Wind Waker. Ik probeerde het zwaard te zwaaien in de richting die ik wilde, en dat lukte niet. Ik dacht toen: “Ik kan niet terug.”