Hm...
Hoe meer ik vraag over The Legend of Zelda: Skyward Sword, hoe meer het duidelijk wordt dat het echt vol zit. Waarom denk je dat dat gevoel zo sterk is, Ito-san?
Ik denk dat dat gevoel verband houdt met dat je meerdere keren naar hetzelfde speelveld gaat, maar het elke keer nieuw aanvoelt. Tot nu toe was het zo in de serie dat je één keer naar een kerker ging, en dan niet meer.
Dat klopt. Het maakt niet uit hoe groot en ingewikkeld hij was, als je de eindbaas had verslagen, ging je er nooit meer naartoe.
Ja. In dit spel ga je misschien nog wel een keer naar een kerker als je erdoorheen bent geweest. Je denkt wellicht dat de tweede keer makkelijk wordt omdat je hem al uitgespeeld hebt, maar er kunnen nieuwe uitdagingen zijn. Op die manier bezoek je dezelfde plekken telkens weer, maar het is wel zo gemaakt dat dat een plezierige ervaring is. En verder zijn er nog veel beloningen verspreid, wat denk ik nog meer dat gevoel geeft dat het vol zit. Er is bijvoorbeeld een nieuw element dat Silent Realm heet.
Dat klopt. Je kunt bijvoorbeeld op een klif klauteren of aan richels hangen. Link kan deze keer veel acties uitvoeren. We vroegen ons af of we met het sprinten een soort nieuwe manier van spelen konden creëren en verzonnen een spel dat op tikkertje leek.
Dat klopt. Het doel van dit spel is overal in het speelveld Sacred Tears verzamelen . Maar als vijanden je vinden, verandert de wereld en moet Link voor zijn leven rennen. Link is ongewapend, dus hij kan niet tegen vijanden vechten. Als hij geraakt wordt, is het afgelopen.
Ja. Ik wilde iets maken wat in realtime schakelde tussen stilstaan en bewegen, zoals “Ik zorg dat de vijanden me niet vinden” en “Nu ze me gevonden hebben, zorg ik dat ze me niet te pakken krijgen.” . Als je een Sacred Tear hebt, begint een veilige periode, dus je gaat denken in welke volgorde je die Sacred Tear pakt, of in het slechtste geval plan je wanneer een vijand je vindt en laat je met opzet een Sacred Tear liggen die makkelijk is te pakken. Dat is een strategisch element. Net als bij het echte tikkertje ben je in het voordeel als je het terrein kent.
Ik snap het. Daarom is het belangrijk om speelvelden te gebruiken die de speler als heeft gezien.
Dat klopt. De speler is er al geweest, dus hij of zij denkt: “Als een vijand me achternazit, ren ik die kant op” of “Ik kan die helling op rennen met de sprintfunctie”.