Vandaag praat ik met werknemers van Ganbarion1, de ontwikkelstudio van Pandora’s Tower2, en de Nintendo-medewerkers die de supervisie over dit project hadden. Zouden jullie je willen introduceren? 1 GANBARION Co., Ltd is een spelontwikkelaar in Fukuoka, Japan. Chikako Yamakura is de directeur van het bedrijf. 2 Pandora’s Tower is een actie-RPG die op 26 mei 2011 voor Wii in Japan verscheen.
Ik ben Chikako Yamakura, de directeur van Ganbarion. Ik was de producer van dit project en was naast het spelconcept en het scenario verantwoordelijk voor de planning.
Ik ben Hirofumi Irie en ik werk bij Ganbarion. Ik was de regisseur van de oorspronkelijke pilotversie van het spel. Toen het werk aan het volledige spel begon, was ik verantwoordelijk voor de effecten. Aan het einde van het project was ik opnieuw regisseur.
Ik ben Takao Nakano en ik werk bij de afdeling voor softwareplanning en -ontwikkeling (SPD) van Nintendo. Ik werkte als regisseur van dit project voor Nintendo. Samen met Ganbarion bepaalden we de eigenschappen en de richting van het spel. Aan het einde van het project nam ik ook de zware taak op me om het spel veel te spelen en over allerlei dingen te klagen. (Lacht).
Allemaal hartelijk dank. De relatie tussen Nintendo en Ganbarion begon toen we Jump Super Stars 3 maakten. Yamakura-san, kun je vertellen hoe dat ging? 3 Jump Super Stars was een vechtspel dat in augustus 2005 in Japan verscheen voor Nintendo DS.
Het was 2004. Yamagami-san nam contact met me op en zei dat hij me wilde ontmoeten. Ik vroeg me meteen af waarom iemand van SPD me wilde spreken.
In 2004 was de afdeling Software Planning and Development net opgericht. Ik denk dat Yamagami-san contact met Ganbarion opnam toen de afdeling net was begonnen.
O, dat wist ik niet. Toen we hoorden dat iemand van Nintendo zou komen, waren we erg enthousiast. Drie van ons gingen naar de vergadering: Hoga, Yoshida – dat is een van onze directeuren - en ik. Hoga en ik kwamen onze gasten tegemoet met Mario- en Zelda-T-shirts! (Lacht).
Ja, dat klopt. 4 Met “Jump” wordt Weekly Shonen Jump bedoeld. Dit mangatijdschrift verschijnt al heel lang en wordt uitgegeven voor Shueisha, een Japanse uitgever met het hoofdkantoor in het centrum van Tokio.