Dus Ganbarion had ervaring en een goede reputatie. Yamagami-san, wat was je eerste indruk van het bedrijf?
Dat klopt. Ze wisten werkelijk alles, of het nou over het huidige tijdschrift ging, of de inhoud van tien, twintig of dertig jaar geleden. Toen ik dat doorkreeg dacht ik: “Als dit niet de juiste mensen voor deze klus zijn, dan weet ik niet wie wel.”
Ik dacht dat Nakano-san van ons team de grootste Shonen Jump-fanatiekeling was, maar toen ze het erover hadden, zei hij: “Wauw! Dat is geweldig!
We kregen de ontwerpdocumenten voor het spel waar Ganbarion mee kwam, en ik zag hoe goed de scènes waren gekozen. Het was wel duidelijk dat ze bij elke titel precies wisten waar ze het over hadden. Ik was er zeker van dat het spel bij hen in goede handen was.
Maar het ontwerp voor Jump Super Stars had wel tot gevolg dat het een ongelooflijk veeleisend project zou worden. Ik weet nog heel goed dat Yamagami-san zei: “Nakano-san kan de druk aan, dus we geven het project aan hem.”
We moesten een demo maken voor Jump Festa9. 9 Jump Festa is een jaarlijks evenement in december in de Makuhari Messe in de Chiba-prefectuur, en wordt gesponsord door Shueisha, de uitgever van Shonen Jump-mangatitels.
En toen hadden we minder dan een jaar om het hele spel af te maken, dus het voelde alsof we telkens met een wekelijkse deadline werkten. Na tien uur ‘s avonds had ik altijd van die lange telefoongespreken. Een collega bij mij in de buurt grapte dan altijd: “Zo, ik zie dat je liefje weer heeft gebeld.” Ik weet nog dat ik constant aan de telefoon zat. (Lacht).
Hoga begon heel beleefd aan de telefoon, met: “Ja. Ja, ik begrijp het.” Maar hij werd steeds meer casual. “Yup. Is goed. Tuurlijk…” (Lacht).